

Media społecznościowe stały się w ostatnich latach ważnym elementem składowym przedsiębiorstwa. Prowadzenie firmowych social media stało się nie tyle przydatne, co niezbędne do procesu pozyskiwania klientów i rywalizacji o nich z konkurencją. Aby to zadanie stało się dla przedsiębiorców łatwiejszym, wciąż powstają liczne social media agencje, które wiedzą jak prowadzić firmowe social media. Nadzorują profil firmowy na przykład na platformach Facebook czy Instagram, tak, aby był nie tylko profesjonalną wizytówką, ale również sprzedawał. Potencjalni klienci chcą, aby ich profil firmowy nie stał w miejscu, ale żeby dogonił konkurencje, a nawet budował nad nią przewagę.
Poznaj 8 powodów, dlaczego warto zadbać o dobrą strategię komunikacyjną w social media.
1. Szerokie grono odbiorców
Aktualnie, nawet starsze pokolenia korzystają z mediów społecznościowych – głównie z Facebooka. W Polsce na platformie Facebook jest już 17 milionów użytkowników. Wpływ, jaki social media wywarły na współczesnych ludzi, jest znaczący i całkowicie nieodwracalny. Facebook, Instagram, LinkedIn czy TikTok stały się częścią każdego z nas i mają realny wpływ na codzienne życie. Media społecznościowe odegrały dużą rolę w interakcji między ludźmi i są czymś, co nie przestanie zwalniać w najbliższym czasie.
2. Budowanie pozytywnego wizerunku marki
Odbiorcy w mediach społecznościowych lubią być częścią społeczności, która aktywnie tworzy markę. Badania wykazały, że klienci z niektórych branż, jeżeli mieliby wybór, to woleliby zrobić zakupy u marki aktywnej w mediach społecznościowych. To powinno dać nam do myślenia, że odbiorcy stawiają na wiarygodność i zaangażowanie. Chcą współpracować z firmami, które angażują się w komunikację z odbiorcami. Dzięki takiej komunikacji czują z marką więź oraz są bardziej przychylni oferowanym przez nią produktom i usługom.
3. Precyzyjne targetowanie
Targetowanie to kierowanie komunikatu, reklam do wybranej, określonej grupy docelowej.Kampanie reklamowe są teraz na tyle zaawansowane, że nie musisz, a nawet nie powinieneś targetować jej do wszystkich. Dzięki możliwościom Facebook Ads i Google Ads, możesz bawić się funkcjami reklamy i badać, które grono odbiorców najchętniej sięga po Twoje produkty. Dzięki temu masz realny wpływ na sprzedaż, a odpowiednio przygotowana kampania i starannie wyselekcjonowana grupa docelowa, pomoże Ci zaoszczędzić pieniądze. Można więc rzec, że przemyślana reklama jest kluczem do sukcesu i oszczędności.
4. Miejsce na ciekawy content
Siła społeczności to potężna moc brandingowa, która może znacząco rozwinąć firmę w trybie zarówno online, jak i offline. Ludzie uwielbiają czuć się częścią czegoś wyjątkowego, zwykle wynika to z chęci należenia do grupy, która odpowiada naszym oczekiwaniom.
Media społecznościowe to niesamowity sposób na szybki rozwój Twojej marki. Jeśli jeszcze nie jesteś w przestrzeni social media, poświęć trochę czasu na zastanowienie się nad strategią i zacznij budować swoją społeczność online lub odezwij się do nas, a z chęcią Ci w tym pomożemy.
Niezależnie od branży, w której działasz, media społecznościowe powinny być ważną częścią Twojej strategii reklamowej i public relations. Dlaczego? Dzięki temu możesz pokazać swoją markę od środka, pokazać ją z perspektywy człowieka, a nie produktu. To właśnie takie małe elementy budują społeczność i zachęcają użytkowników do interakcji.
Kiedy pomysł na ciekawy content łączy się z profesjonalną, odpowiednią jego realizacją, algorytmy Facebooka potrafią zdziałać zaskakująco pozytywne efekty i ukazać Twoją firmę wielu nieznającym jej do tej pory użytkownikom, a więc Twoim potencjalnym klientom.
5. Prowadzenie kampanii remarketingowych
To niekończąca się możliwość rozwoju Twojej marki. Remarketing to, mówiąc w uproszczeniu – reklama podążająca za użytkownikiem. Dlaczego remarketing jest tak bardzo pomocny? Dzięki niemu uderzasz bezpośrednio do zainteresowanego Twoim brandem odbiorcy. Dzięki informacji o podstronach odwiedzonych przez użytkownika lub szukanych przez niego informacjach możesz skutecznie dopasować treść do potencjalnego odbiorcy. Zastosowanie ma tu lejek sprzedażowy, w oparciu o który, starasz się dotrzeć do wąskiej grupy klientów, jednak przejawiających chęć skorzystania z Twoich usług. Zwiastuje to większą szansę na powodzenie prowadzonych działań.
Właśnie te mechanizmy sprawiają, że remarketing to strzał w dziesiątke, jeżeli próbujesz dotrzeć ponownie do swoich odbiorców oraz zrealizować sprzedaż poprzez wywołanie w ich umysłach chęci dokonania zakupu.

6. Zaangażowanie odbiorców
Sukces osiągnięty w oparciu o dobrze prowadzone social media w dużej mierze zależy od zaangażowania użytkowników Twojej społeczności w relację z marką. Budowanie sieci kontaktów w mediach społecznościowych sprawia, że twoja marka będzie uważana za wartą uwagi, zyska zaufanie odbiorców.
Przykładem dobrze prowadzonej komunikacji w mediach społecznościowych jest ta, którą odbiorcy sami chcą udostępniać, komentować, reagować na nią. W uzyskaniu takiego efektu pomóc może uzupełnienie udostępnianych treści o tzw. CTA (call-to-action), czyli wezwanie do działania.
Atrakcyjny komunikat, rozpowszechniany następnie przez grupę fanów, staje się niejako darmową promocją strony, przy tym bardzo wiarygodną, bo tworzoną przez klientów. Pamiętaj jednak, że aby zdobyć zaangażowanie odbiorców Twoim działaniom powinny przyświecać transparentność i uczciwość wobec społeczności.
Ludzie szybko wyczuwają ściemę i tak samo jak szybko mogą Ci pomóc wzrosnąć w górę, tak samo działa to w drugą stronę, jeżeli przyłapią Cię na nieuczciwości. Buduj społeczność dla tych osób, które staną za Twoją marką, pomyśl kim może być Twój potencjalny odbiorca.
7. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej
Czasem w erze social mediów, wydaje nam się, że strona internetowa wcale nie jest już taka ważna. Nic bardziej mylnego! Faktycznie, zaangażowanie i grupę odbiorców zbieramy głownie w mediach społecznościowych, ale finalizujemy sprzedaż przede wszystkim na stronie internetowej. Dlaczego ruch na stronie internetowej jest ważny? To tam docelowo powinien wylądować klient i do tego miejsca prowadzimy go przez całą strategię sprzedażową.
Możesz więc zapytać: Jaki jest sposób, dzięki któremu zwiększę ruch na mojej stronie za pomocą social mediów? Jeżeli na stronie Twojej marki publikujecie ciekawe artykuły, np z branży beauty o nowym rodzaju pielęgnacji z kosmetykiem, który dołączył do asortymentu Twojego sklepu – udostępnij go w mediach społecznościowych. Merytoryczna wiedza ma szansę postawić Twoja markę w roli eksperta. Ponadto dajesz sobie szansę na wygenerowanie ruchu zarówno na stronie www, jak i na profilach w portalach społecznościowych.
8. Zwiększenie sprzedaży
Czy wiesz, że dzięki social mediom możesz bezpośrednio zwiększyć sprzedaż swoich produktów? Na przykład Facebook oferuję zakładkę Marketplace, dzięki której możesz łączyć asortyment ze swojej platformy sprzedażowej z katalogiem Facebooka.
Jak sprawić, aby media społecznościowe przynosiły zyski? Podczas dodawania grafik możesz oznaczać produkty ze swojego sklepu. To zaprowadzi potencjalnego klienta prosto to bram twojego koszyka w sklepie internetowym. Brzmi pięknie, chociaż wcale to nie jest takie proste. Samo zachęcenie odbiorcy, aby podczas scrollowania tablicy zatrzymał się akurat na Twoim poście, to już nie lada sukces. A co dopiero sprzedaż!
W takim razie, jak zwiększyć sprzedaż poprzez media społecznościowe?
- Rozpocznij od sprawnego odpowiadania na zapytania klientów, zarówno w komentarzach, jak i wiadomościach prywatnych.
- Pamiętaj także o rozwoju technologii – blisko 70% internautów surfuje po sieci z pomocą smartfona. Uwzględnij to przy optymalizacji Twoich mediów.
- Rób nietypowe grafiki, pomyśl co chciałaby zobaczyć grupa docelowa.
- Wykorzystaj płatne kampanie w social mediach, które umożliwiają dotarcie do ściśle określonych odbiorców, w oparciu o wskazane cechy i czynniki.
Zwiększymy sprzedaż w Twojej firmie!
Jak widzisz, działania związane z obszarem social media nie są wcale tak prostą sprawą, jak mogłoby się wydawać. Składają się na nie zadania, które wymagają obszernej wiedzy marketingowej, umiejętności graficznych i lekkiego pióra.
Jeżeli chcesz zacząć zarabiać na swoim fanpage’u i budować profesjonalny wizerunek swojej firmy w social media – skontaktuj się z nami!
